(( خوش آمـــدیـــد )) .. (( شه راغلاست )) .. (( Welcome ))

این وبلاگ افتخار می کند که خوانندۀ مثل شما دارد. منتظر نظریات ، انتقادات وپیشنهادات سالم شما هستیم.

۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

سال که نکوست از بهارش پیداست!

ریاست موقت و بعضی از اعضای ولسی جرگه دور دوم به این باور اند که در هشت دور انتخابات ریاست ولسی جرگه که بدون نتیجه ماند مشکل طرزالعمل و اصول  وظایف داخلی پارلمان است.
اما ما به این باوریم که مشکل قبلی برای مردم در جرگه دوم طرزالعمل و اصول  وظایف داخلی پارلمان نیست بلکه خود اعضای جرگه دوم است که تا کنون تک محوری را محور اندیشۀ فکری خود شان قرار داده است و تعداد هم هست با تفکر قرن بوم ((من باشم نه دیگران))در مجلس مرکز قوه مقننه کشور حضور دارند که باعث بروز و بوجود آمدن دور مسلسل باطل و مأیوس کننده  انتخابات مجلس شده اند و عوامل دیگری که بوجود آمده انتخاب نشدن ریاست مجلس عدم استقلال فکرو اندیشه وابسته یی بعضی از وکلا با کشورهای ذیدخل در کشور مان که عوامل بدبختی و بی چاره گی وکلا ودرنتیجه سردرگمی و متحیر ماندن موکلین گردیده است .
با توجه با کارکرد مجلس اول سراسر نزاع جنجال کشمکش و درگیری بین خود شان بوده  کدام دست آورد ملی بجز تصویب مصوبه یازده ماده یی که خود شان بخشیدند دیگر دستاورد نداشتند. از این مجلس که استر محکمه اکثریت شان را تحت سوال قرار داده و در طی چهار هفته بگومگو هشت بار انتخابات نتوانستند رئیس شان را انتخاب نمایند مردم هیچ توقع و انتظار  ندارند.  مردم که صادقانه اعم  زن و مرد با کودکان شان پای صندوق های رای حضور پیدا نمودند آرای شان را به امید بهبودی وضعیت نابسامان داده اند، کاملا از این حرکات بدون نتیجۀ اعضای  ولسی جرگه دوم ناامید شدند احتمال میرود  اینکه در دور سوم ولسی جرگه اگر رای اجبارنگردد برای تعیین وکیل، دیگر مردم به پای صندوق های رای حاضر نخواهند شد.
براساس ضرب المثل عرفی سال که نکوست از بهارش پیداست پیش بینی میگردد که هرچه آید سال نو آه  دریغ پارسال! گرچه مجلس اول برای مردمش کار اساسی و بنیادی را به یادگار نگذاشته اما گمانه زنی ها براین است مردم  که باشور ، شوق وعلاقه زیاد برای انتخاب وکیل در پارلمان پای صندوق های آرا  رفتند وکیل انتخاب نمودند به یاد پارلمان گذشته با وضعیتی که مجلس کنونی دارند زار زار خواهند گریست. به ناظرین وضعیت سیاسی  کشورپارلمان دور دوم ازبازی کودکانه و بی نتیجه چوکی نشینان در پارلمان دور دوم صدای قهقه رای مستانه سرخواهند داد؛.      ( عزیزالله موحدی)