(( خوش آمـــدیـــد )) .. (( شه راغلاست )) .. (( Welcome ))

این وبلاگ افتخار می کند که خوانندۀ مثل شما دارد. منتظر نظریات ، انتقادات وپیشنهادات سالم شما هستیم.

۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

خوابی که تعبیر نشد!

زمانکه برجهای دوقولوی تجارت جهانی هدف طیارات سرنشین القاعده پارت قرار گرفت دو روز بعد مرد مان کشورهای همسایه و به خصوص مردم افغانستان پیش از اینکه حضور نیروهای خارجی و امریکا را در افغانستان تجربه کند ، در خیال پلو امنیت ، ترقی و پیشرفت وو.... سربه بالشت تخیل گذاشته و حتی شبها هم به نظر شان روز میرسیدند به همین تخیلات سحر میکردند.
 و به راستی هم با زدن نیروهای شکست ناپذیر طالب و القاعده و برون راندن آنها از ولایات و مخصوصاً پایتخت کشور این ذن و گمان به یقین تبدیل شد که شبی تاریک را سحر رسید .
از روز ورود (نیروهای متحد علیه تروریزم ) بسیار نمیگذرد که آهنگ خروج نواخته شده است حرفهایی از قبیل اینکه امنیت و مسئولیت امنیت به دست خود پولیس و اردوی ملی افغانستان سپرده شود و چند ولایت هم مسئولیت تأمین امنیت به پولیس و اردوی ملی سپرده شده .
به همان میزان که با ورود نیروهای خارجی قصرهای خیالی بلند ساخته شده بود و خواب هایی دیده بودند.
با اعلان خروج نیروهای خارجی آن قصرها و خیالات فرو می ریزند و عربده دشمنان مردم افغانستان بلند تر شده است مردم افغانستان نا امید تا جای که از آغاز سپردن مسئولیت امنیت به دوش افغانها تعداد زیاد از صاحب منصبان و کارمندان دولت ارتباط شان را با طالبان که خیال میکنند حاکمان فردای بعداز خروج نیروهای خارجی است برقرار نموده است.
 و زمینهای که قیمتش بالا رفته بود و خریده نمیشد اکنون به زیر قیمت تنزول کرده آنچه را که از هرات و مزار اطلاع داریم خرید و فروخت زمین بسیار به ندرت اتفاق می افتد .
 تماماً دلیل بر این است که مردم به تأمین امنیت توسط دولت بدون حضور خارجی ها اعتماد و باور ندارد و اعتقاد دارند که با خروج نیروهای خارجی باید آمادگی برای ورود کامل سپاه جعل (طالبان کرام) و جلسات ترحیم مکتب رفتن ، درس خواندن،برابری،توازن،آزادی بیان،آزادی اندیشه ،نشریه،رادیو و در یک کلام مارش به عقب ترتیب بدهیم.       عزیزالله موحدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر