(( خوش آمـــدیـــد )) .. (( شه راغلاست )) .. (( Welcome ))

این وبلاگ افتخار می کند که خوانندۀ مثل شما دارد. منتظر نظریات ، انتقادات وپیشنهادات سالم شما هستیم.

۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

حوادث تلخ ترافیکی هر روز در دایکندی قربانی میگیرد !

به اثر واژگون شدن موتر فلانکوج در کوتل لوران خوشک ولسوالی اشترلی به تاریخ 13/5/1390 تعداد 10 نفر کشته و 5 نفر به شدت زخمی شدند .
به گفته یک مقام مسئول موتروان موتر واژگون شده فرار نموده و متواری میباشد، این درحالی است که چندی قبل در قریه اسکان  قوم احمد بیگ  ولسوالی مرکز به اثر بی احتیاطی و عدم مسلکی بودن موتروان سه نفر کشته و تعدادی هم زخمی  و راهی  شفاخانه شده بودند و همچنان در مربوطات نیلی نیز در اثر سقوط یک موتر فلانکوج  تعدادی کشته و زخمی شده بودند و همچنین در بسیاری از سرکهای دایکندی حوادث ترافیکی هرازگاهی منجر به کشته شدن مردم  میشوند و تعدادی را برای همیشه معلول و معیوب میسازد. سوال اینجاست که چه چیز سبب حوادث ترافیکی در سرکهای دایکندی میشود و مقصر کیست؟ داشتن اراضی خشن و کوتلهای صعب العبور و خرابی سرکها را میتوان یکی از عوامل حوادث ترافیکی دانست . اما علت اصلی حوادث ترافیکی برمیگردد به غیر مسلکی بودن موتروانان، بی احتیاطی ،دقت نکردن در هنگام رانندگی و یا بعضی مسائل دیگر. بعضی از مردم یک مقدار پول بدست آورد آنرا مصرف خرید یک عراده موتر فلانکوج نموده
بدون اینکه بامسلک موتروانی آشنا باشند سر فرمان ارابه ای مرگ نشسته و خانواده را به سوگ عزیزانشان مینشانند و با جان و زندگی مردم بازی میکنند و کسی از آنان نمیپرسد که چرا بدون مجوز رانندگی، سر فرمان نشسته رانندگی مینماید؟ آیا خوب نخواهد بود که  مقامات مسئول در این زمینه موضوع را جدی گرفته و با عاملین و کسانیکه با جان و زندگی مردم بازی میکنند برخورد قانونی و جدی را انجام دهند  و طرحها و راهکارهایی را برای جلوگیری از این نوع حوادث تلخ  روی دست گیرند و عملی سازند که شاید دیگر کمتر شاهد به سوگ نشستن ناگهانی خانواده ای در ولایت خود باشیم.
                                      حبیب الله "زعیمی"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر